21 грудня в рамках Всеукраїнського тижня права у групі ЕМ-21 куратор Ельвіра Петрівна Шелаєва провела відкриту виховну годину «Мої права. Мої обов’язки».

Як часто люди говорять: «Я маю право…», «мої права», «ви не маєте права…». Й як часто, на жаль, забувають, що права є не лише у них, але й в інших людей також. З цим треба рахуватися, й поводитись так, щоб не порушувати прав інших. Завжди слід пам’ятати, що крім наших прав, у нас є обов’язки. Й головний з них не порушувати права інших. Прав без обов’язків не буває. Кожне право, як монета, має свою зворотну сторону – обов’язок.

Викладач організувала для студентів невеличкий тренінг, спонукаючи до осмислення правових понять.

«Вкажи обов’язок»

Треба вказати обов’язки, які відповідають кожному з наведених прав.

Право на життя                                     Право на особисту недоторканність

Право на гідність                                  Право на власність ( на майно…)

Право на освіту                                     Право на працю

Право на охорону здоров’я                  Право на розвиток своїх здібностей.

«Визначити вид правопорушення»

Треба вказати вид правопорушення

1.         Підліток перебіг дорогу в неустановленому місці.

2.         Запізнення на заняття, роботу.

3.         Паління у студентському дворі.

4.         Бійка між молодими людьми.

5.         Двоє неповнолітніх хлопців відібрали у перехожого гроші, мобільний, перед тим сильно побивши його.

6.         Студент взяв покористуватися телефон одногрупника і випадково розбив його.

7.         Неповернення боргу  

«Обговорення ситуації»

За столом сидять троє підлітків. Вони обговорюють подію: Михайло заліз на склад і викрав кілька пачок цигарок.

Мишко. А ви знаєте, що це було не так і страшно. Ти б, Назаре, мабуть з переляку у штани наклав би. А я зовсім не боявся.

Назар.   Тоді вип’ємо за успіх.

Іра.        Трішки спробую.

Мишко. Пий, Ірко, ти це заслужила. Адже, поки твоєї мами немає вдома, нехай все це полежить у тебе.

Іра.       Я так і знала, що мені дасте на зберігання. Але ж коли домовлялися про те, що ти підеш украсти цигарки, Назар обіцяв їх заховати у себе вдома. А тепер даєте мені!

Назар.    Тихіше, дитинко. Подякуй, що план розробив безпрограшний.

Запитання.

1.         Чи винні у крадіжці всі троє підлітків?

2.         Яка відповідальність чекає на них?

3.         Які ролі в цій справі виконував кожний підліток?

Запропонована викладачем презентація допомогла структурувати знання з теми та перевірити їх, виконавши тест.

Свідоме дотримання правових норм забезпечить порядок у суспільстві.